Nach 2 Wochen ist wieder Update-Zeit!
An update to Team Fortress 2 has been released. The update will be applied automatically when you restart Team Fortress 2. The major changes include:
- Fixed an exploit related to clients uploading files to servers
- Fixed a problem that allowed clients to have an out-of-date, corrupt, or modified version of items_game.txt
TF2 will not run if a bad items_game.txt file is found
If your items_game.txt file is reported as being corrupt, delete any items_game.txt files you have added and verify your TF2 installation
Was ich dazu mitbekam: Es war tatsächlich so, dass Leute diese Dateien so veränderten, dass beispielsweise ein Spy der seine Uhr benutzt die ganze Zeit das Glöckchen-Klingeln eines Scout-Items abspielt. Eine miese Art des Cheatens also.
- Updated Mann Co. Store prices for foreign currencies to current USD equivalents
- Fixed a timing problem with the Rancho Relaxo taunt animation
- Removed the Limited Late Summer Crate from the crate drop list
- Limited Late Summer Crates can no longer be opened
- Removed the Limited Late Summer Crate Key from the Mann Co. Store
- Limited Late Summer Crate Keys have been converted to Mann Co. Supply Crate Keys
- Fixed Linux dedicated servers not showing up in the LAN serverbrowser tab when using sv_lan 1
- Fixed the Duels leaderboard not displaying current counts
. Added the explosion particles to the list of files that we always enforce consistency on
Sehr interessant:
- Added ConVar tf_classlimit
When set, limit each class to the specified value
Works in any game mode, but overridden in Tournament mode and Highlander mode
- Updated the model/materials for the Runner's Warm-Up to fix a lighting issue
- Updated the equip_regions for the Couvre Corner and the Pocket Heavy
- Updated rd_asteroid
Continued art-pass process
ATTENTION PLEASE, ITS GETTING INTERESTING!
- Updated the vote system
- Fixed team-specific vote sounds/notifications playing/showing for the ineligible team
sv_vote_issue_restart_game_allowed default changed to off
Added sv_vote_issue_restart_game_allowed_mvm (on by default)
Die Möglichkeit Klassen-Limits zu aktivieren! Auf Valve Servern! OMG!***
- Added "Enable/Disable Class Limits" vote
Controlled by sv_vote_issue_classlimits_allowed (off by default)
Limit controlled by sv_vote_issue_classlimits_max (default 4)
- Controlled by sv_vote_issue_classlimits_allowed_mvm in Mann vs. Machine (off by default)
Limit controlled by sv_vote_issue_classlimits_max_mvm in Mann vs. Machine (default 2)
***
Ein sehr wichtiger Schritt wurde hier gemacht. Es ist jetzt möglich durch ein Voting ein Klassen-Limit zu aktivieren. Heißt jede Klasse ist pro Team auf 4 beschränkt (dieser Wert ist Standard, kann auf eigenen Servern vermutlich verändert werden). Das ist eine gute Möglichkeit um den Horden von Snipern/Spy/Scout/Engi auf vielen Valve Servern eine gewisse Blockade zu geben. LEIDER ist dieses Limit nicht Standard und muss erst per Voting aktiviert werden, ich wäre sehr dafür dass ein 4-pro-Klasse-Limit Standard wird. (Obwohl ich persönlich für ein 3-pro-Klasse-Limit bin).
EDIT:
Was noch verändert wurde auf VALVE SERVERN: sv_pure 1
Was bedeutet, dass (ich glaube sogar alle) custom mods blockiert werden und somit nicht mehr funktionieren auf solchen Servern. Also nicht wundern, wenn zb. die Ponymods nicht funktionieren